What is a digital human? Why would anyone need one at any given point in time?  What are the most common usecases for the digital human? How autonomously can the digital humans have a conversation? What moral questions does this technological development raise? Which jobs are digital humans going to take over from us?

Guest of today is Una Softic. She is Vice President of Soul Machines. The Company Soul Machines is creating emotionally-responsive, hyperrealistic, autonomously-animated digital people. They call themselves a “A Digital People company.” As noted, they create lifelike, AI-powered, customer-facing digital avatars. Soul Machines currently has over 150 employees with offices in San Francisco, Los Angeles, New York City, Tokyo and Auckland.

Una and I got introduced by our mutual partners at IBM Benelux. She is also a speaker at the IBM Cloud & AI Summit on November 19 & 20, 2020.

In the past, Una was Head of Innovation Nikkei in Tokyo, Japan.

Uitgelichte lezingen

Impact van Deepfake technologie

1# Impact van Deepfake technologie

Deepfake technologie maakt het mogelijk om mensen in videos dingen te laten doen die ze in het echt niet gedaan hebben en te laten zeggen die ze niet gezegd hebben. Gezichten, video's, stemmen en audio opnames kunnen worden gemanipuleerd.

Daardoor ontstaat het risico dat we onze ogen en oren niet meer kunnen vertrouwen. Of valt het wel mee? Wat kun je ertegen doen? En zitten er ook voordelen aan deze technologie? Ik vertel u graag over Deepfake Technologie in deze lezing. Beoordeling: 8,9!

Bekijk lezing
Toekomst van Werk

2# Toekomst van Werk

De toekomst van werk houdt ons allemaal bezig. De toekomst van ons eigen, persoonlijke werk en de arbeidsmarkt van de toekomst.

Wordt ons werk overgenomen door robots? Of door kunstmatig intelligente systemen? Wat gaat technologie voor ons doen en wat blijven we zelf doen? Wat kan technologie? En.. moeten we dat allemaal maar willen? Toekomst van werk: ons werk van de toekomst.

Bekijk lezing
Synthetische Media

3# Synthetische Media

De toekomst van contentcreatie. Synthetische media zijn verschillende media, zoals foto’s, video's, teksten of geluidsfragmenten, die zijn gecreëerd of gemodificeerd door kunstmatig intelligente (AI) software. Denk aan deepfakes.

Kunstmatig intelligente systemen worden onze creatieve assistent. Ze gaan ons inspireren en helpen nieuwe dingen te creëren. AI-Software als digitale ideeënmachine. Machines helpen ons om de randen van onze verbeelding op te zoeken. Check deze hoog gewaardeerde lezing!

Bekijk lezing

Uitgelichte podcast